Ne tévesszen meg minket az, hogy számukra ez ingyenes: ilyenkor is “fizetnek” nekünk, csak nem
pénzzel, hanem az adataikkal és legfőképp az idejükkel. Épp ezért fontos, hogy számukra ez a csali tényleg értékes legyen. Ha egyszer megszereztük az elérhetőségét a látogatóknak, akkor elérhetjük őket újra és újra valamilyen direkt-marketing eszközzel (legáltalánosabban e-maillel), ezzel
„visszacsábítva” őket webáruházunkba. Sőt mivel innentől kezdve mi szabjuk meg a “találkozások” számát és gyakoriságát, bármilyen marketing üzenetet el tudunk hozzájuk juttatni, a konkrét vásárlásokon túl olyan előnyökre is szert téve, mint a megnövekedett márkahűség (nem fognak átcsábulni a konkurenciához).
Mint fentebb említettem, valamilyen direkt marketing eszközzel érjük el újra és újra az adataikat megadó látogatókat. Ez az eszköz lehet bármi: e-mail, levél, képeslap vagy akár telefon. De a legegyszerűbb és legáltalánosabban használt módja webáruházak esetében a hírlevél, mely lehet heti, vagy havi, vagy bármilyen gyakoriságú (de 3 hónapnál több sose teljen el két hírlevél között).
Hírlevelet alapvetően két “csoportnak” lehet küldeni: egyrészt a már regisztrált felhasználóknak (Magyarországon elterjedt “csak úgy” küldeni nekik a hírlevelet, és egyszerűen a Használati feltételekbe beleírni, hogy a vevő hozzájárul ahhoz, hogy reklámlevelet kapjon), másrészt a “sima” hírlevél feliratkozóknak. Így a csali is e két cél valamelyikére szokott irányulni, vagy iratkozzon fel a látogató a hírlevélre, vagy regisztráljon (sőt lehetőleg vásároljon is valamilyen alacsonyabb értékű terméket).
A hírlevélre való feliratkozás akkor alkalmazandó kiemelten, ha az általunk árult termékek különlegesek, nagy értékűek, vagy nagy az újdonság tartalmuk. Ha kisebb értékű, bejáratott, általános termékeket árulunk, akkor megpróbálhatjuk egyből a regisztrációra és a kisebb értékű vásárlásra rábírni a látogatókat.
Kell-e mindenképp csali? Miért nem elegendő az, hogy “Hírlevél feliratkozás itt”? Hiszen ingyenes, miért nem iratkozik fel mindenki?
Csak azért mert valami ingyenes, nem feltétlenül fogják kérni. Csak azért mert a lehetőség adott, nem fognak a hírlevélre jelentkezni. Az interneten nincs holtidő, az emberek folyamatosan “rohannak”, minden egyes oldalnak meg kell dolgoznia azért az időért, amit rajta töltenek. Egy hírlevélre való feliratkozás is idő (sőt a hírlevél olvasása még több). És akkor még nem is beszéltünk a
bizalomról, amit kölcsönöznek nekünk azzal, hogy megadják személyes adataikat. Így mindig kell egy nyomós érv, ami miatt végül mégis beadják a derekukat.